خدمات تخصصي آريابهكار خدمات تخصصي آريابهكار .

خدمات تخصصي آريابهكار

نماي كامپوزيت ساختمان چيست؟

نماي كامپوزيت يكي از مصالح مورد استفاده در نماي ساختمان ها و از جنس ورق آلومينيوم بوده كه به صورت پنل هاي مشخص و با ابعادي كه توسط طراح نما تعيين گرديده اجرا مي شود.

نماي كامپوزيت اولين بار در كشور آلمان ابداع و به جهت كيفيت مناسب و نداشتن محدوديت در طراحي و اجرايش مورد استقبال شديدي قرار گرفت.

با ظهور مدرنيسم در معماري استفاده از مصالح پيشرفته بيش از پيش مورد توجه طراحان و مجريان ساختماني قرار گرفت و استفاده از ورقهاي كامپوزيت آلومينيومي به عنوان يكي از اصلي ترين مصالح مورد استفاده در نماهاي ساختماني تمام شهر هاي  كشور مبدل گرديده است.

نماي كامپوزيت نوعي از نماي ساختمان مي باشد كه جهت پوشش از ورق آلومينيوم استفاده ميشود در دنياي امروز ورق كامپوزيت به دلايل ويژگي ها و مزايايي از جمله : وزن سبك، سهولت در اجراي نما، امكان شكل پذيري و اجراي انواع طرح هاي خاص، ضد حريق، داراي انواع طرح، رنگ بندي نامحدود و قيمت مناسب داراي محبوبيت بسياري مي باشد و از همين روي بازسازي نماي ساختمان با ورق كامپوزيت مورد استقبال پيمانكاران و شركت هاي بازسازي و نوسازي ساختمان واقع شده است.

ورق كامپوزيت آلومينيوم با توجه به ضخامت، نوع آلياژ آلومينيومي لايه‌ها، نوع رنگ به كار رفته در پوسته بيروني و نوع مواد به كار رفته در لايه مياني، تنوع وسيعي را به اين ورق‌ها مي‌دهد. البته جالب است بدانيد، كه هر كدام از انواع ورقه‌هاي كامپوزيتي، كيفيت و كاربرد مشخصي را دارا هستند.

براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت آكادمي عمران مراجعه نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۸:۱۸ توسط:ارتميس موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :